Kerékpárral Szlovéniában

Egy Szlovéniában tekergő kerékpártúra élményeit szeretném itt megosztani Veletek szöveges, képes, térképes formában.

Friss topikok

• Anita Bene: Szia! Érdeklődnék, bicikli pedál +cipő a repülő utasterébe felvihető? A helyszínen akarok biciklit... (2018.05.26. 08:26) Hogyan szállítsuk kerékpárunkat repülőn?
  • amancich: "valami nagy csata volt errefele, talan a 2. VH-ban, nem tudom, javitson ki valaki, ha rosszul iro... (2011.02.07. 20:56) Megerkezünk Olaszországba
  • policecars: Köszi szépen, nagyon jól esett olvasni, részben hasonló útvonalat jártunk be mi is augusztusban, c... (2008.09.12. 13:46) A vége – konklúzió – összefoglaló
  • cmut01: Sok szerencsét az úthoz.Párom fiam és én idén másodszor tekertünk át a gyönyörűséges Szlovénián.Ez... (2008.08.17. 13:47) A bringák

HTML

Bled és környéke

Hol is kezdjem, lassan ket napja nem irtam. Most itt vagyok a Bohinj-to partjan, egy Merkator ikozert elott. Viola vasarol (hoz nekem 4 uveg Radlert, rakaptam a cuccra...). Egy igen szepen osszerakott tandem mellett all a kerekparom. Tarcsafek van rajta, elso telo, meg minden, nagyon popec.
De kezdem az elejen, a tegnap reggellel, ahol abbahagytam. Aztan, ha megjott Viola, megyunk vissza Bledbe a kempingbe, es majd folytatom, valahol, valamikor... Szoval reggel bevasaroltunk a kemping melletti Merkatorban, zsomlet, felvagottat, konzerv halat, es Brie sajtot! :) Ezeket szepen elfogyasztottuk egy polifoamon a sator elott, majd indult a nap. Reggel megfurodtem a Bledi-toban, csodaszep az egesz, a viz nem is olyan rohadt hideg, mint vartam, mellettem kacsak, feher, es szurkehattyuk uszkalnak, es hat a kilatas, az nagyon pazar. A var a szikla tetejen, es a templom a szigeten, korbe pedig hegyek, nem is kicsik. A strand utan aztan osszeallt a banda: Peti, Csabi, Viola, es en, igy dagadt 4 fosre a csapatunk, Viola mar 3 pasival nyaral ket napja :) Na jo, most epp nem, most kulonvaltunk ujdonsult magyar baratainktol, ok meg elmentek valami Sasice vagy milyen Slaphoz, azaz egy vizeseshez a to tuloldalan, majd eszakrol probaltak meg visszajonni erre az oldalra. Valoszinu mar elottunk vannak, mert mi meg megalltunk strandolni. Na de megint ugralok az idosikok kozott. Szoval tegnap reggel igy negyen indultunk utnak, jobbrol kezdtuk el kerulni a Bledi-tavat, mert igy jott ki jol mindig, hogy hatulrol susson a nap, ez a fonykepezesnel nagyon fontos, igy szulethetnek szep fotok. Es szulettek is dogivel. Viola kozben kijott a boltbol, egy nagy kosarat tolva magaelott. Jo nagy sor volt, es most etnyleg csak ezert maradt el sokaig. Amit nem bantam, mert addig irtom. Szoval azota mar itt vagyok a Bledi-to partjan, szol a srampli, gyerekek jatszanak mellettem, es Radlert iszom. Kb. este 8 van. Jol jottunk visszafele Bohinjtol, vegig lejtett. Na de ott tartottam, hogy elmentunk negyen a to korul. Bled varosaban szereztunk egy ujabb terkepet, es celba vettuk a Vintgar kanyont. Vagy szorost, vagy en nem is tudom minek hivjam. Leginkabb egy volgynyi Szlovak Paradicsomra hasonlit. Nehany kisebb kaptaton fel kellett kapaszkodnunk az odafele vezeto uton. Ezeknek Viola nem igazan orult, leven, hogy a mai az egy pihenonap, vagy mi... :) De vegul csak felertunk, es nem is volt olyan messze. 4 Euro volt a felnott jegy, es 3 a diak. A volgy gyonyoru, tele vizesesekkel, es a viz kristalytiszta, latni benne a halakat. A Szovak Paradicsomnal jobban ki van epitve itt az ut, rendes fa hidakon keresztezhetjuk a patakot, illetve a sziklakon is egy korlatos, fapallos seteny megy vegig, sehol se kell kapaszkodni lancokba, vagy ilyesmi. A volgy kb. 2 km hosszu, de a vegen mar unalmasabb, laposabb. A tulvegen is be lehet jonni, mi itt fordultunk, es mentunk vissza a lelancolt bringakhoz. Kozben Csabival es Petivel minden felerol beszelgettunk, leginkabb persze kerekparturakrol :)
Idefele lattunk egy ettermet, oda most visszakapaszkodunk, es ott ebedelunk. Violaval ketten egy rantottsajtot hasabbal, es egy pork steaket steak potatoes-elt eszunk, mind a ketto finom, bar a hus kicsit durva volt. De a Lasko pivo meg mindig finom. Peti makaronit tolt, Csabi pedig ugyanazt a steaket, mint en. Kozben persze folytatodott a diskurzus, most mara munkarol, meg egyebekrol is.
Visszefele gurulas, egeszen addig a keresztezodesig, ahol a varba agazik le egy ut. Na ez az ut durvan meredek... A sracok feltekertuk a felso parkoloig, mi Violaval feluton lelancoltuk a bringakat egy piizerianal, es onnan gyalog mentunk tovabb. A var belepe 7 Euro, huzos, de ha mar itt vagyunk, bemegyunk... Csabi szerint azert lehet ilyen sok a belepe, mert mindenki igy gondolkodik: bemegy, kerul amibe kerul, ha mar itt van. A var szep, kivul is, belul is, de ami itt messze a legszebb, az a kilatas innen a tora. Es direkt igy kalkulaltunk, hogy delutan-este erjunk ide, amikor nem szembol sut a nap, hanem hatulrol. Ez most csak felig meddig igaz, de meg mindig jobb, mintha szembol sutne. Keszul vagy szaz foto, aztan megnezzuk odabent a museumot is. Semmi kulonos nincs bent, regi butorok, ekszerek, kalyhak, viszont ami erdekes volt, hogy lathattunk egy animacios videot a Bledi-to letrejotterol: anno, mikor meg hidegebb volt, gelccserek boritottak itt mindent. Aztan ahogy kezdett ciklikusan visszahuzodni a jeg, mindig magautan hagyta a hordalekat, egy ilyen hordalek sav most a termeszetes gatja a tonak. A museum utan meg felmentunk az egyik varfalra, illetve a tobbiek vasaroltak kepeslapot (en mar csak az e-mailben hiszek...). Vegul visszagurultunk a kempingbe, ezzel egy teljes kort leirva a to korul. Petivel eddigre mar kitalaltuk, hogy mi beuszunk a szigetre, sot, korbeusszuk azt, otszor jobbrol, orszor balrol! Petirol meg azt kell tudni, barmikor eszik egy falat kajat, az neki 3 hetig eleg. Persze eddig meg sosem vart addig a kovetkezo etkezessel :)
Szoval beusztunk a szigetre. Jo kozel volt, es egyszerre nagyon messze, mert lassan haladtunk fele. A sziget csodaszep kozelrol is. Felmasztunk a lepcson, es korbesetaltuk a templomot. Mashol is van steg, nem csak ott ahol a nagylepcso vezet fel a templomhoz, na es persze egy kisebb vendeglohoz. :) Zavarban is erezzuk magunkat, itt falngalunk csuromvizesem, raadasul en csak egy fecskeben, es egy uszoszemuveggel a fejemen. Elegge le lehet vagni, hogy uszva erkeztunk. Bar rajtunk kivul senki nincs itt igy. Visszamaszunk a vizbe, Peti problemazik itt egy percet, ugy akar belemaszni, hogy ne legyen vizes a haja. Erre mondom neki, hogy na majd en megmutatom, beugrok ugy, hogy nem lesz vizes a fejem, es ha sikert, akkor o is ugy maszik be a vizbe. Hat sikerult, az en fejem nem lett vizes beugraskor, de akkorat frocskoltem, hogy az ove igen. Megkerultunk a szigetet, majd visszafele vettuk az iranyt a kempingig. A 5-5 megkerulest elnapoltuk, ugyis kioltja egymast a ket irany. Amig visszaertunk a kempingig, Peti meselt a fel ev finnorszagi erasmusos tartozkodasarol, en pedig az atheni kerekparturarol. A parton meg megittunk egy-egy sort, illetve Radlert negyesbe, aztan lassan fellottuk a pizsamat, hisz holnap is van nap.
Ez a holnap mar tegnap volt, mert kozben eltelt megegy nap. Ezt a napot a Bohinj-to korul toltottuk, ugyhogy inkabb nyitok ra egy uj bejegyzest egy uj cimmel.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.