Kerékpárral Szlovéniában

Egy Szlovéniában tekergő kerékpártúra élményeit szeretném itt megosztani Veletek szöveges, képes, térképes formában.

Friss topikok

• Anita Bene: Szia! Érdeklődnék, bicikli pedál +cipő a repülő utasterébe felvihető? A helyszínen akarok biciklit... (2018.05.26. 08:26) Hogyan szállítsuk kerékpárunkat repülőn?
  • amancich: "valami nagy csata volt errefele, talan a 2. VH-ban, nem tudom, javitson ki valaki, ha rosszul iro... (2011.02.07. 20:56) Megerkezünk Olaszországba
  • policecars: Köszi szépen, nagyon jól esett olvasni, részben hasonló útvonalat jártunk be mi is augusztusban, c... (2008.09.12. 13:46) A vége – konklúzió – összefoglaló
  • cmut01: Sok szerencsét az úthoz.Párom fiam és én idén másodszor tekertünk át a gyönyörűséges Szlovénián.Ez... (2008.08.17. 13:47) A bringák

HTML

Jelentés a Maribori kempingből

Itt vagyunk Mariborban. Hol is kezdjem..?! Mostantol napi egyszer fogok irni, de akkor egy orat, hogy Violat ne boritsam ki... :) Szoval miutan legutobb elpakoltam a mini irodam, nekiiramodtunk egy dombnak, majd megegynek, es megegynek. Tekertunk az epulo autopalya es megannyi kis erdo, mezo, es telepules mellett. Mar kozel voltunk a Gradisce-i viztarozohoz, a kovetkezo kituzott pihenohelyunkhoz, amikor jott egy utolso, brutal felfele. Viola a kozepeig megtekerte, pedig elotte lankasabb helyeken is laszallt. Itt meg nekem is meg kellett kuzdenem.
Fent aztan, latva, hogy a to lent van a volgyben, a furdest elnapoltuk, es inkabb beultunk egy vendeglobe inni valamit. Konkretan Viola egy cappucino-t, en pedig egy Lasko pivot. Megkostoltam a kavet, de meg mindig borzaszto az ize...
A frissito utan egy gyors kerdezessel eldontottuk, merrol keruljuk a tavat, hogy mielobb Lenartba jussunk. Jobbrol, mert ugy vegig volgybe megyunk! Es tenyleg, hamarosan a fouton vagyunk, athajtunk Lenarton. Autopalya jon, ajajj... Maribor csak a palya fele van kiirva. Persze van meg egy irany, ami nem a palyara visz, elmegyunk arra, es hamar kiderul, hogy nincs vesz, a regi ut is megvan meg, perhuzamosan megy a palyaval. Igy haladunk kb. 5km-t, kozben Viola ismet legyoz ket 50-60m-es kaptatot leszallas nelkul, amin en teljesen meglepodok. Aztan lekanyarodtunk balra egy kisebb utra, hogy atvagjunk a dombokon a Drava fele. Itt mar nagyobb emelkedo jott. Viola ket megallassal majdnem a tetejeig birta, en onnan mar csak azert is tovabbtekertem volna, de Viola az utolso 100m-t tolta :) Persze igy is remek teljesitmeny ez tole, a vegen meg megtekeri majd a Vrsic hago mind a 1611 meteret. En kozben elmesel Neki, hogy utoljara ezen a helyen 3 eve jartam, amikor is Romaba tekertunk Rolanddal. Akkor sokkal rosszabb volt itt tekerni, egyreszt nem volt kesz a sztrada Lenart utan, es tele volt az ut kamionokkal, masreszt ejjel 2 volt, harmadreszt akkor tartottunk aznap 190km korul, ugy, hogy elozo nap is 200 felett mentunk. Jo nagy marhak voltunk, ma mar nem tekernek igy ejszaka.
Azt a helyet is megmutattam Violanak, ahol aludtunk Mariborban a Spar mellett fent a meztelencsigaknal a viztarozo tetejen. Most athajtunk a Drava tuloldalara is, megkeressuk a vasuti palyaudvart, hatha rosszul tudjuk, es megis van masik vonat, amivel el tudunk jutni meg ma Ljubiljana-ba kerekparostul. Az informacional kiderul, hogy nincs, de holnap lesz, mar hajnalban is ketto... Na az inkabb nem kell, marad a 11:50. Viszont itt kapok terkepet, amirol kiderul, hogy a kemping jo messze van, de ez meg hagyjan, fent lesz valami istenverte hegyen, mert sipalyat is jelol melle a terkep. El is megy tole a kedvem. Itt egy kicsit bekeszultem, nem volt kedvem semmihez, faradt voltam. Akartunk enni egy hamburgert a palyaudvar melletti bufebol, de halisten zarva volt. Hulyeseg lett volna, mert meg mindig egy tonna kajank van, elobb azokat kene elpusztitani. Viola vett egy fel raklap banant egy zoldsegesnel 60 centtert, majd egy informacios terkeprol lelestuk, hogy hol van a turistainformacio, es odatekertunk. Egesz pontosan valami francia templom melle, legalabbis az ott kapott terkep ezt mondja. Bent a srac kitunoen tudott angolul, es azt is elmondta, mennyibe kerul a kemping, de ami megjobb, azt is, hogy nem kell hozza felmaszni egy hegyre. Ez szuper, mindjart jobb kedvem lett, es ujra a kemping jart az eszembe, hogy jo lenne odamenni, es lepakolni ezt az otven kilo tehert a bringamrol. Komolyan, legkozelebb orszagutival indulok, egy kis hatizsakkal, aminek az aljan ott a kis halozsakom, es meg nehany ruha, tarca, telefon, es ennyi. Panzio, vagy Open Sky, es viszlat. Najo, igy mondjuk legalabb kevesbe akarok kitekerni a vilagbol, amit viszont Viola nem birna velem. Ez az egy jo dolog van abban az otven kiloban...
Szoval most itt vagyunk a kempingben, egy asztalnal ulok egy padon, vegre kenyelmes pozicioban gepelek. Elottem a hatterben a sipalya, amin nyari boboznak, es igen, mi ennek az aljaban vagyunk, nem kellett emelkedot maszni. Az eloterben pedig itt ul velem szemben a frissen zuhanyzott Violam, eppen szepitkezik, ami most az egyszer nem zavar, mert en addig bekessegben gepelhetek :P Es vegre elallt a szel is, az elobb meg ugy tepte a satrat, hogy le kellett szurni az osszes coveket. Illetve minusz kettot, mert ketto hianyzik a teljesseghez. De ez mar nem is baj, mert eszre se vettem, es a viharos szelbol kozben totalis szelcsend lett. Ez biztos altalanos, talan a hegyek plusz a csokkeno homerseklet miatt, nem tudom, nem vagyok meteorologus. Viszont a nap eppen most bukik le a horizonton, es ez egyertelmuen gyonyoru, es azt jelenti, egy ora mulva 10 fokkal hidegebb lesz. Legalabbis tegnap igy volt.
Kozben feltettem egy vizet forrni, instant porkolt keszul. Na de terjunk ra arra, mi tortent az informacio, es a most kozott! :) Szoval azert meg maradtam a faradt, kedvetlen, "nem tudom, mit akarok" Arpi. Valoszinu egy 20 perc feneken ules egy jo hideg sor mellett teljesen rendbe tett volna, es ezt meg is akartam lepni, de vegul nem sikerult. Bar meg mindig nem jutottam hozza a mai napot zaro soromhoz, de mar jobban vagyok. Na de visszaterve, csatangoltunk kicsit a centrumban, megneztuk a City Hall and Plague Monument-et egy nagy teren, de rossz szogbol sutott a nap, ezert majd holnap delelott is arra megyunk. Marmint a fotozashoz sutott rossz szogbol, amugy nagyon nem szokott izgatni, honnan sut a nap :) Kozben Viola kerdezte itt a padon, hogy nincs-e valamink, amivel le tudna fertotleniteni az arcat, de ezert nem fogjuk felbonatni Matija Unicumjat :) Na de vissza a belvarosba: athajtottunk a gyonyoru szinu Stari Most hidon, aminek a tuloldalan megadtuk magunkat egy fagyizo csabitasanak. Itt piszkosul atvertek... Nagyon megszivattak, duhos is voltam miatta sokaig. Lattam hogy van kremes gepfagyi, meghozza harom fele adag, 1, masfal, es 2 euroert, gondoltam beprobaljuk a kozepso dozist. Akkora adagot csapoltak ki nekem a gepbol, hogy teljesen megilletodtem, Viola ugy rohogott rajtam, hogy nem is tudta, mit kerjen maganak. A kozepenel majdnem feladtam a nyalassal, de aztan csak legyurtem az egeszet. Pedig jobban orultem volna, ha a bendomben ezt a helyet valami jo kis sorocske, vagy valami a fagyinal ertelmesebb etek foglalja el. De azota mar lement, es a pori izu teszta is kesz. ... Mar fel is faltuk, Viola darabolt hozza kolvaszt, es sajtot, kesz fejedelmi etek volt. Na de megint vissza a delutanra, bocsanat, hogy ket idosikon irok, most igy sikert. Szoval nagy nehezen elnyaltuk az orias fagyikat, es kozben eszrevettuk, hogy itt is raparkolnak am a kerekparsavra lazan. Igaz, itt egy 4 meter szeles jardabol van kisajatitva, kb. szuk 1 meter. A kapott terkep jelol egy kerekparutat egeszen a kempingig, ezt kovetjuk. Epp egy korforgalomhoz erunk, ahol a tovabbvezeto ut le van zarva, en ezt figyelem, majd egyszer csak arra leszek figyelmes, hogy Viola mar nem beszel mogottem, es a visszapillantomban sincs, eltunt. Egy darabig varok, hatha csak a masik iranybol keruli a korforgalmat, nem a zebran ahol en, hanem kozepen, es epp el van tunve a domb mogott... De nem, nincs sehol. Epp arrol beszelt, mielott eltunt, hogy milyen jo, hogy itt is van Hervis... Csak nem ment mar el odaig, hisz zarva. (volt egy Hervis a kozelben) Bo 5 percig vartam, mar epp meg akartam kerdezni ket padon uldogelo oreget, nem lattak-e, merre szokott el, amikor megjelent, arrol jott, amerrol az elobb jottunk. Visszagurult, hogy lefotozzon egy oriasplakatot, aminek megfogta a temaja. Persze igy most derult ki, hogy a memoriakartyajat is otthon hagytam a kiolvasoban. Szep... Na mindegy, ez van, a kepet majd lefotozzuk holnap, visszafele menet. Aztan meg annyi tortent, hogy egy oreg bacsika aki a kertjeben uldogelt, mar egeszen kozel ide a kempinghez, leszolitott, persze csak nemetul tudott, de kitalalta, hogy kempinget keresunk, egybol megfogta a vallam, hogy varjak, o majd elkiser minket. Jo lassan tekert az oreg a parasztkergetojevel, raadasul a legkisebb emelkedokon is tolta, hiszen nem volt sebessegvaltoja. En kozben egybol rosszra kezdem gondolni a hulye magyar fejemmel, hogy majd biztos lesarcol minket, vagy fejpenzt kap a vendeglatostol, de nem. Az oreg csak egyszeruen jofej volt, megallt a kemping kapujaban, mosolzogva kezet nyujtott, majd odebb allt, mint aki sietne valahova. Egyszeruen csak jofej volt, es segiteni akart. A kemping 18 Euro kettonknek. En kozben lemondtam a joejszakat soromrol, mert Viola faradt, es nincs kedve mar sehova menni, se gyalog, se csupasz bringakkal. Nem baj, majd holnap Maribor belvarosaban. Vagy a vonaton... Vagy Ljubiljana-ban. Szoval lesz ra bosegesen lehetosegem. Most inkabb beerem egy zuhannyal es meg egy tesztalevessel. Wifi itt sincsen szabad, igy egyelore csak magamnak irogarok. Nem baj, igy is nagyon jo lesz, mikor hazamentunk mar nem lesz dolgom ezzel. Athenbol lassan 3 honapja, hogy hazajottunk, es meg csak a fele van kesz a beszamolonak, es ez nagyon zavar, hisz folyamatason felejti el az ember az apro reszleteket, amik akkor megfogtak. Most viszont kesz tortenettel fogok hazaterni, es ez nagyon szuper.
Megy le a Hold a sipalya felett, tok jol nez ki, megprobalok valami hosszuzaridos kepet osszehozni. Mara azt hiszem ennyi, ma mar nem fog semmi erdekes tortenni, es ha tovabb irok itt a szabad eg alatt, mindent szetaztat a leszallo para, ugyhogy gyorsan elpakolok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.