Kerékpárral Szlovéniában

Egy Szlovéniában tekergő kerékpártúra élményeit szeretném itt megosztani Veletek szöveges, képes, térképes formában.

Friss topikok

  • Anita Bene: Szia! Érdeklődnék, bicikli pedál +cipő a repülő utasterébe felvihető? A helyszínen akarok biciklit... (2018.05.26. 08:26) Hogyan szállítsuk kerékpárunkat repülőn?
  • amancich: "valami nagy csata volt errefele, talan a 2. VH-ban, nem tudom, javitson ki valaki, ha rosszul iro... (2011.02.07. 20:56) Megerkezünk Olaszországba
  • policecars: Köszi szépen, nagyon jól esett olvasni, részben hasonló útvonalat jártunk be mi is augusztusban, c... (2008.09.12. 13:46) A vége – konklúzió – összefoglaló
  • cmut01: Sok szerencsét az úthoz.Párom fiam és én idén másodszor tekertünk át a gyönyörűséges Szlovénián.Ez... (2008.08.17. 13:47) A bringák

HTML

A bringák

Ma kicsit korábban ellógtam a munkahelyről, vettem ezt a kütyüt a telefonhoz, és a térképkirálynál a Bajcsy-n egy 1:200000-es méretarányú ADAC Szlovénia térképet, ezt nézegettem hazáig, nagyon jó részletes, rajta van minden kis út, ami nekünk kell majd, hogy ne az autók között kelljen hajtanunk. Előbb leszálltam a buszról, hogy betérjek Oszihoz a kerékpárszervízbe, ugyanis napközben telefonon jelezte, hogy már elkészült Viola kerékpárjával.

Viola egy Dakota Olimpia kerékpárral fog túrázni. Igen, egy teszkós kerékpárral! Viszont ez a darab van legalább 10 éves, akkor még volt anyag a teszkós kerékpárokban is. Persze hozzá kell tenni, hogy szinte minden le lett rajta már cserélve. Ez a bicikli egy cimborámnak a kettes számú, régi, ma már csak tartaléknak tartott kerékpárja, és szerzett rá V-fékeket, sárvédőket, és egy masszív csomagtartót. Én most kicseréltettem a komplett hátsókereket, elöl a fogaskereket, a hajtókart, fém pedálok kerültek fel a műanyagok helyére, V-fékhez való fém fékkarok, és a külsők le lettek cserélve nagyon király, sima futófelületű, keskeny, protektoros Continental gumikra. Őket nem hagyom majd a gépen, a túra után átkerülnek a saját kerékpárom. Úgy suhan velül a Dakota, hogy öröm rajta ülni. Ja, és még vettem új markolatokat a kormányra, mert a régi nagyon foszlott volt már. Valamint egy pár szarvat is a kormányok végére, mert ez a kerékpár egy picit kicsi, és így megtoldva a kormányt, talán növelhetem Violámnak a komfort érzetét a nyeregben. Édesapámmal majd egy órát szenvedtünk, mire a helyükre tudtuk húzni a markolatokat, alig maradt bőr a tenyeremen. Ezután persze már gyerekjáték volt felfogni a szarvakat a kormány végeire. Mit mondjak, szuper lett a gép, a szarvak nagyon jól jönnek a kormányra, és az is nagyon jó, hogy a váltókar még régi, analóg fajta, nem számít, ha megnyúlik a bovden... Nem is értem, miért találták ki ezt az új, kattintós fajtát, valami elállítódik, és lehet újraállítani a bovdent, vagy a váltót, gondos. Szarvakat pedig fogok venni a saját kerékpáromra is, ha marad még rá időm holnap.

Ehhez képest az én biciklim... Hát szegény, meglátszik rajta Albánia. Azért átnéztem, bekalibráltam rajta is a kilométer órát, mert eszembe jutott, hogy Montenegróban új külső került rá elöl, és elfelejtettem hozzáállítani az órát. Most leírom, hogy meglegyen: az én kerekem kerülete kereken 2m, Violáé 1995mm. Szóval szegény kerékpárom, nagyon leharcolt, kopott, saras, rozsdás, ráférne már egy restauráció. Beállítottam rajta a fékeket, meghúztam ezt-azt rajta, és feltettem a kormányra a kormánytáskatartót, ne kelljen holnap. Még sok a más elintéznivaló is. Ja igen, és az én paripán egy 4 éves (Úristen, már négy éve volt, mikor szerelmes lettem...) Caprine Cherokee mattszükre gyönyörűség, anno hirtelen felindulásból vettem, és hát nem is volt olyan rossz vétel, de azért ma már egy 28-as kerekű drótmadarat vennék. Persze Ő is jó, hűséges, és masszív, sosem hagyott igazán cserben, nem volt vele nagy baj. Mondjuk az árát már bőven ráköltöttem mégegyszer azóta, hisz használom rendesen.

A szerelés után megérkezett Balázs, a cimbora, akié a kerékpár, amivel Viola fog tekeregni. Ő is elégedett volt a géppel, áttekertünk Imrére, az erdő túloldalára a 82-es kocsmába. Én a Dakotát hajtottam, és nagyon tetszett. Csak úgy falta az aszfaltot, magátol gurult, öröm volt rajta ülni. Próbáltam megvenni Balázstól, de nem állt kötélnek, ez a bringa nem eladó. Persze a felújítás árán szépen elosztoztunk, én is beleadtam, hiszem miattam lett most felújítva a gép, és az én Violám fogja használni az elkövetkezendő hetekben. Megittunk egy sört, de Balázs még mindig nem akarta eladni a kerékpárt. Pedig megbeszéltük, hogy nagyon zsír lett a bringa, tulajdonképpen élő példa rá, hogy szarból is lehet várat építeni. Viola le fog hagyni vele, főleg, hogy én viszem majd a sátrat, és az összes többi nehéz cuccot is. De nem baj, annál jobb! :) Szóval a kerékpárok végre rendben vannak, készen állnak az útra.

2 komment

Címkék: előzmények kerékpárok

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekparral-szloveniaban.blog.hu/api/trackback/id/tr26606017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OttóMaci papája 2008.08.08. 12:33:36

Nagyon sok szerencsét az úthoz, és vigyázzatok magatokra meg egymásra!
És persze nagyon várjuk a beszámolókat!

Hajrá!

Süsü :)

cmut01 2008.08.17. 13:47:55

Sok szerencsét az úthoz.Párom fiam és én idén másodszor tekertünk át a gyönyörűséges Szlovénián.Ez évben Pirán volt az úticél Györből indulva oda-vissza júli.-04.i indulással 12nap volt az út de ebből 4 pihenéssel és fürdéssel apróbb kirándulásokkal telt a tengerparton.Kaptunk sok esőt és 35 fok meleget,de az út szépsége minden kellemetlenséget feledtetett.2007 nyarán a túra Velencéig tartott ami 1400km volt oda-vissza.Idei útunk véreztével már tervezzük a jövő évit.Az úticél bármilyen meglepő:Szlovénia!!!Még egyszer sok sikert!
süti beállítások módosítása