Kerékpárral Szlovéniában

Egy Szlovéniában tekergő kerékpártúra élményeit szeretném itt megosztani Veletek szöveges, képes, térképes formában.

Friss topikok

• Anita Bene: Szia! Érdeklődnék, bicikli pedál +cipő a repülő utasterébe felvihető? A helyszínen akarok biciklit... (2018.05.26. 08:26) Hogyan szállítsuk kerékpárunkat repülőn?
  • amancich: "valami nagy csata volt errefele, talan a 2. VH-ban, nem tudom, javitson ki valaki, ha rosszul iro... (2011.02.07. 20:56) Megerkezünk Olaszországba
  • policecars: Köszi szépen, nagyon jól esett olvasni, részben hasonló útvonalat jártunk be mi is augusztusban, c... (2008.09.12. 13:46) A vége – konklúzió – összefoglaló
  • cmut01: Sok szerencsét az úthoz.Párom fiam és én idén másodszor tekertünk át a gyönyörűséges Szlovénián.Ez... (2008.08.17. 13:47) A bringák

HTML

Az útiterv

Kezdeném a két legbiztosabb ponttal:

2008. augusztus 9. szombat 9:00-kor felszállunk Budapest Déliben egy vonatra, és egy szombathelyi átszállással kora délután Szentgotthárdon kezdődik a kerékpártúra.

2008. augusztus 21. csütörtök 8:45-kor pedig felszáll a gépünk a Triest melletti repülőtérről. Igen, a biciklik is, nem, nem drága, a két jegy nekünk, és a kerékpároknak összesen 34e Forint volt.

Ha már itt tartunk, akikről szól a blog: Viola barátnőm, és én (Árpesz) leszünk azok, akik meghódítják Szlovénia egyes részeit, leginkább kerékpárral.

És akkor következzen, amiről a bejegyzés címe szól, az útiterv:

Szentgotthárdról az Őrség egy eldugott völgye felé indulunk, a Rábatótfalu - Alsószölnök - Békaváros - Felsőszölnök útvonalon közelítjük meg Szlovéniát, állítólag már ez a szakasz is csodaszép lesz. Felsőszölnök után egy kis 400-as hágóban átkelünk Szlovéniába, majd apró utakon elkavirnyászunk Mariborig. Ez kb. 100km, erre kicsit kevesebb időnk lesz, mint 24 óra, mert vasárnap 11:50-kor indul a vonat Mariborból Ljubiljana-ba. Az útvonal valami ilyesmi lesz:

Persze, ha nem sikerül vasárnap elérnünk a vonatot, majd megyünk hétfőn, így legalább lesz időnk megnézni Maribort is. Nem sietünk sehová.

És hogy miért nem tekerjük meg a Maribor - Ljubiljana szakaszt is? Mert hosszú, dombos, és Ljubljana után még ennél is szebb tájak fogadnak minket, ráadásul arrafelé még egyátalán nem jártunk. Ezért is nem indlunk pl. Budapestről kerékpárral. Mert a Bp - Őrség szakaszt megtehetjük bármelyik egyszerű kétnapos hétvégén is, viszont nekem a szabadságom most van. Ja, és mert Viola nem az az őrült teljesítményhajhász fajta, mint a párja, így nem is tud letekerni 100 kilométereket egy nap - és nem is akarunk: ez egy élmény-kerékpártúra lesz! :) Legalábbis én így fogom fel, Violának nyílván fizikálisan nagyobb kihívás lesz, mint nekem, de majd próbálok maximálisan segíteni Neki. Najó, és nem leszek nagyképű, azért az 1611m-es hágó biztosan nekem is kemény lesz.

De térjünk vissza az útitervhez: Ljubljana-ban várost nézünk, és couchsurfölünk, ha sikerül még az elkövetkezendő két napban találni valami jó arc host-ot, aki esetleg még a városban is megmutat nekünk ezt-azt, sőt még egy sört is elfogyasztuk közösen, közben conversation between people from different countries, very nice!

Ljubljana után tovább a Száva mentén Kranj felé, majd Bled! Itt van egy nagyon szép kis tó, rajta egy szigettel, a szigeten templommal. A közelben egy sziklás szurdok kiépített gyalogúttal, vizesésekkel, stb.. Innen, ha úgy állunk idővel, teszünk egy nap kitérőt A bohinj-tó felé, a tábort hátrahagyva Blednél. A Bohinj-tó már egészen a Júliai-Alpok szívében fekszik, körben hatalmas hegyekkel. Az egyikre lehet, hogy fel is megyünk felvonóval. (Triglav next time, ez most nem az a túra)

Bled után mégtovább a Száva völgyében, a festői Krajska Gora-ig, ahol megpihenünk, mert másnap jön a nagy hágónap! Szlovénia legmagasabb hágója az 1611m magas Vrsic nevű nyereg, melyből állítólag csodálatos kilátás nyílik a környező hegyekre. És errefelé ered a híres Soca folyó is, melynek völgyében végigcsorgunk egészen a tengerig, olyan csodás helyeket érintve, mint Log, Trenta, Bovec, Kobarid

Nova Gorica-nál átmegyünk Olaszországba, ahol a határon túl már Gorizia-nak hívják ugyanezt a várost. Megnézzük Miramar kastélyát, Triestet, és ha még marad idő, Kopert is. Majd irány a repülőtér, vastag tixo, kartonpapirok, biciklicsomagolás már rutinból, és repülés haza.

Az egész összesen mindössze 3-400km, viszont élményből annál több lesz. Ez persze mind annak függvénye, hogy milyen időnk lesz, milyen emberekkel találkozunk, és hasonló, előre nem tudható, és kiszámítható eseményektől. Ezektől lesz érdekes, és izgalmas az egész út, ettől lesz utazás az utazás, ebből lesz a kaland!

Ha minden sikerül, Ljubiljana után valahogy így fogunk tekeregni:

Szólj hozzá!

Címkék: térképek előzmények útiterv

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.