Kerékpárral Szlovéniában

Egy Szlovéniában tekergő kerékpártúra élményeit szeretném itt megosztani Veletek szöveges, képes, térképes formában.

Friss topikok

• Anita Bene: Szia! Érdeklődnék, bicikli pedál +cipő a repülő utasterébe felvihető? A helyszínen akarok biciklit... (2018.05.26. 08:26) Hogyan szállítsuk kerékpárunkat repülőn?
  • amancich: "valami nagy csata volt errefele, talan a 2. VH-ban, nem tudom, javitson ki valaki, ha rosszul iro... (2011.02.07. 20:56) Megerkezünk Olaszországba
  • policecars: Köszi szépen, nagyon jól esett olvasni, részben hasonló útvonalat jártunk be mi is augusztusban, c... (2008.09.12. 13:46) A vége – konklúzió – összefoglaló
  • cmut01: Sok szerencsét az úthoz.Párom fiam és én idén másodszor tekertünk át a gyönyörűséges Szlovénián.Ez... (2008.08.17. 13:47) A bringák

HTML

Első jelentés Ljubljanaból - Ljubljanaról

Itt ulok egy bevasarlokozpont parkolojaban Ljubiljanaban. Viola bement nezelodni, megirigyeltuk Matija self-floatable, azaz onfelfujodo matracat. Pici, konnyu, es egy negysagrenddel konyelmesebb, mint a polifoam. Este azon aludtam, Viola meg Matij soha nem latott szobatarsanak az agyan.
Na de kezdjuk elolrol: leszaltunk a vonatrol a palyaudvaron. Nem volt konnyu a bringakkal, de masok is voltak igy, es a szemelyzet segitett. Itt meg a krampacsolo is kulturaltan nez ki, nem egy szakadt embert latni benne, hanem egy munkajat vegzo, rendes dolgozot. Az egyik ilyen ficko int nekunk, amikor latja, hogy megprobalom levinni a fel mazsas kerekparomat a lepcson. Keruljunk a peron eleje fele, es akkor nem kell lepcsozni. Igaz hogy igy ketszer megjartuk a teljes peronhosszt, de meg mindig jobb volt, mint emelgetni ezt a dogot. Plane, hogy tekerhettunk is a peronon, senki nem szolt rank. Csak  azert mertunk biciklizni a peronon, mert lattuk, hogy masok is ezt teszik elottunk.
A palyaudvarrol kilepve ismeros kep fogadott, itt mar jartunk, eppen Violaval kb. 1 eve. Akkor nem voltak bringaink, es buszoztunk Kamnik fele. De javu... A palyaudvarral szembe kinezunk egy Pekarna-t burek eves celjabol, de vegul a Konkurencija-nal dontunk. Frankon ez volt a neve a szomszedos bufenek. Itt Kebapot, illetve hot dogot ettunk. A burek kesobbre marad. Pedig Viola mar nagyon kivancsi ra, milyen is az, meg sohasem evett.
Az ebed utan a kozpont fele vesszuk az iranyt. Halk kullokattogast hallok hatulrol, megfeszegetm oket, az egyik eleg laza. De a kerekbe semmi nyolcas nincs meg, remelem ettol nem is lesz. Apropo, egy haromszog alaku vaztaska nem jonne rosszul a Hervisbol. Viola meg mindig nem jott ki, nem tudom mit csinal ennyi ideig, de most az egyszer nem zavar, hiszen addig tudok irni. Valoszinu ezt o is tudja, es ezert nem is siet.
Na de ott tartottam, hogy betekertunk a centerbe. Itt jo sokat csavarogtunk, a foter nagyon szep, ez a kozpontja mindennek, innen nyilik a tripla hid harom aga, aminek a tuloldalan ott a turistainformacio, itt all a Ferences templom, ami meg nekem is tetszett a magas lepcsojevel, es azzal a nehany mutatos faval a lepcso korul. Az utikonyv szerint ez a lepcso kozkedvelt talalkozohely. Mast is ir meg a konyv, pl. hogy az egyik hidrol, pontosan a Sarkanyok hidjarola kovetkezot: a legenda szerint (mar jol kezdodik...) ha egy szuz halad at a hidon a hidfoknel ulo sarkanyok megcsovaljak a farkukat. Megneztuk, lefenykepeztem, vartam, de a sarkanyok nem mozdultak. Ugy latszik nem sok szuz lofral errefele.
A foter kornyeken mindenfele kirakodo vasarok vannak, foleg a Ljuiljanica folyo menten. Kicsit lejjebb pedig rengeteg a kiulos vendeglo is. Az egyik ilyen helyen ugy dontottuk, hogy fogyasztunk valamit, kerul amibe kerul. Ahogy tettuk le a bringankat, egy csavo maris szoba elegyedett velunk. Egy korso Pilsnert kortyolgatott a korlaton ulve. Kerdezte honnan jottunk, s hova megyunk. Elmeselte, hogy o is utazott bringaval, meghozza ugy, hogy kozben stoppolt is... A bringaval! Tanacsat megfogadjuk, es jobb oldalt ulunk le, ahol Pilsnert is adnak, igaz, kicsit dragabban. Viola egy kavet iszik, es egy radlert, en pedig egy Pilsnert. Jo keseru... Kozben ujra megjelenik a csavonk, azt mondja play my game, es elenk rak egy egy fajatekot. Aha, hat innen fuj a szel, ezeket a vackokat arulja... :) Elmondasa szerint a jatekot az eszak Szlovenia hegyei kozott elo emberek talaltak ki. Lenyege, hogy ra kell jonni, hogyan kell szetszedni a cuccot. 6 reszbol all, es az egyik kulonbozik a tobbitol. Huzogattam, tologattam a darabjait, de egyik sem mozdult egy picit sem. Vegul csak elkezdtem szemlelni, es rogton szemet szurt a turpissag. Innen megegy lepes volt, es szetesett az egesz a kezemben. Osszerakni elvezetesebb volt, igaz, ezek utan mar az sem tartott 5 percnel tovabb. Miutan Viola is megbirkozott a rejtvennyel, emberunktol kaptunk meg ket fajatekot. Kisebbek voltak, es gombformajuak, de ugyanaz volt az elvuk, es meg konnyebb volt megfejteni oket. Annyira nem jott be a dolog, mert inkabb figyelos volt a dolog, mint gondolkodos, de mivel azt mondta az emberunk, hogy kerekparosoknak enged a 8,5 Euros arbol, nagy nehezen ravettem magam, hogy veszek egyet, ha sikerul lealkudni 5-ig. Jo lesz otthon a haverok kezebe adni, hogy nesze, szedd szet! :) De mire megittuk a sort, akkora tomeg gyult ossze az emberunk korul, hogy nem volt pofam odaallni, es elkezdeni alkudni egy tucat masik vevo elott. (meg ha nekik nem is igerte be a  biker's reduction-t) Majd meggazdagszik rajtuk, nem az en par Euromon fog mulni. Kulonben is, valoszinu jobban keres ezzel itt, mint en otthon a halozatintegracioval...
A piheno utan meg egy nagyot tekeregtunk a varosba.  Viola epp egy bazarsoron keresett maganak fulbevalot, mikor hallom, hogy csorog a telefonom. Mire felvettem volna, mar letettek, es nagyon furcsa szamrol hivtak. Valamiert az elso harom szamjegyet nem irta ki a telo, de utalog kiderult, hogy jol sejtettem, Marija volt az, nem sokkal kesobb jott is tole egy sms, hogy mar elszabadult, es talalkozhatunk. Visszairtam neki, hogy fel ora mulva nala, addig odatekerunk. Eleg melegunk, es elegunk volt mar. Bar volt egy vicces dolog a foteren, de nem csaszkalhattunk allandoan csak arra. Mert ott egy apro teruleten esett az eso :) Egy tabla jelezte : Ljubiljana's own weather. Es a magasba volt erositve egy forgo locsoloberendezes, mi szorta a vizet egy kb. 30m atmeroju korben. Csak szemerkelt, de nagyon hus volt, jol esett beallni ala, es maga az otlet is nagyon tetszett.
Szoval kitekertunk Matijhoz, kb. 5-6km ha lehetett. Eloszor kis mellekutcan indultunk el, de aztan ahogy ez vegetert, kenytelenek voltunk kimenni a foutra. Persze ott is volt kerekparut, mind a ket oldalt kb. egy-egy meter, az autokkal parhuzamosan egy iranyba, hol az autoutbol, hol a jardabol levalasztva. Itt is rengeteg a kerekparut, es remekul lehet hasznalni oket, mondjuk az is igaz, hogy itt is eloszeretettel parkolnak ra minden tovabbi nelkul, elfogalva akar az egesz savot, sot mellette szinte a teljes jardat is. De meg mindig szarszor jobb a helyzet, mint nalunk Budapesten. Le mernem fogadni, hogy az egy fore juto kerekparut hossza legalabb otszorannyi itt, mint otthon.
Na de terjunk vissza a tegnapra: Matija mar az utcan vart minket, es persze messzirol feltuntunk neki, mar integetett, errol aztan mi is tudtuk, hogy csak o lehet az. Folytatom egy kovetkezo fajlban, mert ez nagyon hosszu lesz igy mar.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.