Kerékpárral Szlovéniában

Egy Szlovéniában tekergő kerékpártúra élményeit szeretném itt megosztani Veletek szöveges, képes, térképes formában.

Friss topikok

• Anita Bene: Szia! Érdeklődnék, bicikli pedál +cipő a repülő utasterébe felvihető? A helyszínen akarok biciklit... (2018.05.26. 08:26) Hogyan szállítsuk kerékpárunkat repülőn?
  • amancich: "valami nagy csata volt errefele, talan a 2. VH-ban, nem tudom, javitson ki valaki, ha rosszul iro... (2011.02.07. 20:56) Megerkezünk Olaszországba
  • policecars: Köszi szépen, nagyon jól esett olvasni, részben hasonló útvonalat jártunk be mi is augusztusban, c... (2008.09.12. 13:46) A vége – konklúzió – összefoglaló
  • cmut01: Sok szerencsét az úthoz.Párom fiam és én idén másodszor tekertünk át a gyönyörűséges Szlovénián.Ez... (2008.08.17. 13:47) A bringák

HTML

Újabb Couchsurfing Experience

Szoval megerkeztunk Matijahoz. A srac jo arc, egyetemistakkal lakik egy hazban, ketten osztoznak egy szoban, bar a szobatarsa sosincs otthon, mert kamionsoforkodik a tanulmanyai mellett. O maga mar elvegezte a sulit, matematikus programozo. A gyakornoksaggal egyutt mar 6 eve dolgozik egy cegnel, amiben van is 2% reszesedese, de a munkaval epp mostanaban probal felhagyni ott, csak hat az nem megy olyan konnyen egyik naprol a masikra, hiszen ott volt meg a kezdeteknel, amikor meg csak harman voltak. Most meg harmincan... Sorra lezuhanyoztunk, kozben Matija meselt minden felet, kinyottunk a Szlovenia terkepemet, elmutogatta, merre erdemes mennunk majd Bled fele, es merre tudunk rovid uton kijutni a varosbol. Van egy ugy nevezett baratsag ut, egy regi varosfal helyen visz korbe az egesz varos korul. Erre fogunk mindjart raallni, ha Viola valaha kijon ebbol a bevasarlokozpontbol. Csak ne vegyen semmit, de 10dkg-nal nehezebb, akkor nem lesz harag. :) Matij meg meselt arrol is, hogy valahol a Soca folyo metnen, pont amerre biciklizni fogunk par nap mulva, ott forgattak a Narnia Kronikai c. filmet. Ez fura, mert ezt a filmet epp par hete lattuk Violaval, es en felismertem benne a cseh homokko sziklakat, kulonos keppen egy hires sziklakaput. Persze hamar kiderul, hogy ket resze van a filmnek, es a masodikat forgattak itt, az elsot pedig, amit en lattam, valoszinu Csehorszagban. Na majd jol megnezzuk a masodik reszt, ha hazaertuk. De elotte a valosagban.
A zuhany utan egybol jobban ereztuk magunkat, csak a szandalom ne lenne ilyen irdatlan budos. Ugy latszik (szaglik) eddig nem ereztuk a szabadban a kerekparon, pedig valojaban nagyon budos, es ezt idebent erezni igazan. Kitesszuk a folyosora, de ott is buzlik... Ugy dontunk, hogy bemegyunk a varosba harman, megnezzuk a domb tetejen a varat, mert az meg kimaradt, majd beulunk valahova inni, enni valamit. Ez igy is tortenik, szepen betekergunk vissza a kozpontba, kozben jokat beszelgetve. A varba meglepo gyorsasaggal teker fel a Violam, bar rendesen megpusztul a vegere, es most is tolnia kell kicsit, de le a kalappal, igy meg nem lattam felmenni hegyre. Mire Triestbe erunk jo kis kondija lesz. Az szerpentinrol gyonyoruen ralatni a Kamniki-Alpokra, hirtelen irigy leszek Matijra, es az osszes ljubiljanaira. Ilyen kozel, ekkora hegyek, hat ez maga lehet a paradicsom... Vegre itt van Viola, folyt. kov. ... Vett egy furdoruhat, es egy rovidnadragot osszesen 20 Euroert. 9-tol 11-ig a bevasarlokozpont pakolojaban voltunk, de azota halisten mar elhagytuk Ljubiljana-t. Na de ott tartottam, hogy feltekertunk a varba. Matij elmeselte, hogy szokott itt lenni filmvetites. Egy hatalmas vaszonra kivetitenek valogatott filmeket, es olcson meg lehet oket nezni a szabad eg alatt. Sajnos most epp nincs itt vetites, de Matija kozben kapott egy telefont, hogy koncert lesz az egyik kedvenc helyukon, ahol most epp valami nyari fesztival van. Mar a varfalon voltunk ekkor, ahonnan eszmeletlen kilatas nyilt a fovaros keleti reszere, es mogotte a Kamniki-Alpokra. Megkerultuk kivulrol a varat, majd legurultunk. Lent Matija megmutatta, hol van a fesztival, majd elgurult ket husos bureket venni. Megbeszeltuk, hogy a kencerten talalkozunk, de persze mar az odavezeto utcan utolert minket. A szorakozohely egy kicsit hasonlitott a Zold Pardonra, annyi kulonbseggel, hogy ide mindenki bringaval erkezett, nem volt akkora tomeg, es nem is volt olyan sznob a tomeg. Vettem harom sort, kozben Viola kiult Mtijaval az utcara, ahol kevesbe volt zaj. Engem meg nem akartam kiengedni az uveggel a biztonsagiak. Na szep, most meg kell innom harom uveg sort... De nem, kapok harom muanyagpoharat, kitolthetem a sort, es az uvegeket elveszik. Ez igy kiraly! Kint leulok a tobbiek melle a padkara, bureket eszunk,  sort iszunk es dumalunk. Megjelenik ket csaj, Tanja, es Katerina, utobbirok kesebb kiderul, hogz Matija volt baratnoje. :) Elfogyasztjuk a ket bureket, majd benyomulunk a koncertre. Hat eleg beteg zene volt, bar azert voltak jo szamok is. Alapjaban veve valami rockzene volt, de nagyon elfajult, felig elektronikus elemekkel tarkitva. Angolul, es franciaul enekelt a vokalos csavo, de egyebkent szloven volt. A fesztival neve egyebkent Trnfest volt, es teljesen ingyenes volt a belepes. Persze nem ugy kell elkepzelni, mint nalunk egy szigetet, vagy egy EFOTT-ot, inkabb olyan volt, mint egy udvar a volgyben.
5-6 szam utan aztan eleg volt a bandabol, megaztan Matija is feltette a bringajat, mert nem az olcsoval jott, hanem a szuperbiciklijevel. Elmentunk Csevapcsicsezni, pontosabban csak mentunk volt, de a hely carva volt. Vegel az egyik setaloutcaban ultunk le a var alatt, gorog kajat enni. A gyrosokat jo sokara hoztak ki, amit persze nem bantunk, mert a sorrel nem igy tettek, es boven volt mirol dumalnunk. Beszeltunk kerekparozasrol, munkarol, penzrol, tortenetekrol, es tervekrol... Matija adozas utan kb. 2000 Eurot keres, azaz fel millat Forintban nezve. Ez azert szep, meg ha Szlovenia kicsit dragabb is, mint Magyarorszag. Persze nem sajnalom tole, eszes gyerek, es szorgalmas, latszik rajta... Bar kisse szetszort az is igaz. 2 ev utan most dobja majd a munkahelyet, mert nem birja elviselni a napi 8 ora gajat. Mikor elmeselem, hogy ez nalam napi 12-15 is lehet az utazassal, teljesen le van akadva. Ad egy tippet, hogy mit kene csinalnom a napi 3 ora utazas alatt: nyelvet tanulni. Igaza van, es meg is fogom lepni... De ott nem mertem neki mondani, hogy meg egy rohadt, mukodo autoradio sincs abban a Corollaban, amivel ingazunk nap mint nap Gyorbe. By the way, Matijanak van egy regi, de massziv kis piros Corollaja is. Ahhoz kepest, hogy mennyit keres, eleg szerenyen el, azt mondja, most nincs szuksege ennel jobb lakhelyre, ez igy nagyon olcso, es sosincs itthon a szobatarsa, raadasul az is kesz rohej, hogy nem kell fizetni a lakbert, ha nincsen otthon. Egyebkent egyeb cuccokbol nagyon jol felszerelt, mindene megvan, ami az outdoorhoz kell. Mikor visszatekertunk hozza, kinyitottam az onfelfujops matracat, es elcsodalkoztam, micsoda jo cucc, ahhoz kepest, hogy milyen kicsi, es konnyu. De errol mar irtam... Ugyanez a josag megvan neki satorbol, halozsakbol, bringabol... De eleg a szo Matijarol, mert mar kozben a Bledi-to melleti kempingbol irok, szoval rengeteg minden tortent azota. Rovidre zarva Ljubiljanat, es Matijat, este meg labat mostam, mert nagyon budos lett a szandaltol a patam, aztan aludtunk hamar. Reggel elszaladt a boltba nekunk (fenthegyta a kulcsat, ugy kellett utanavinni, hogy be tudjon jonni), majd megreggeliztunk, aztan bucsu, es mentunk az Interspar-Hervis komplekszumba, de innentol mar tudjatok, hisz onnan kezdtem irni. De lassuk, mi tortent ma!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.